Brev:
Inspiration til dagsrytme
27. januar 2021
Alder:
6 mdr.
Inspiration til dagsrytme
Kære Helen.
Jeg er lige blevet medlem, men har ofte læst dine indlæg her til stor inspiration 🙂 nu har jeg dog brug for lidt mere konkret svar i forhold til min egen pige.
Vi har Karla, der er knap 6 måneder (fra den 30/7).
Karla sover oftest kun lure på 45 minutter i løbet af dagen. En enkelt gang kan vi være heldige, at det sniger sig op på 1,5 time, men det er yderst sjældent. Hun er derudover som regel kun vågen 2 timer ad gangen.
Derfor sover Karla oftest 4 lure dagligt. Og om natten sover hun oftest mellem 20-06, plus-minus lidt. Hun sover på eget værelse.
Hun er flaskebarn, og får ellers grød om morgenen eller formiddagen og grøntsagsmos om aftenen.
Vi vil gerne begynde at introducere hende til mere fast føde og vi kunne godt tænke os at prøve at arbejde hen imod en mere fast dagsrytme. Lige nu følger vi meget Karlas behov for mad og søvn.
Kan du komme med et eksempel på, hvad vi kunne arbejde hen imod? Hvis der skal lidt mere fast føde ind og generelt lidt mere struktur på dagen 😀 og kan det anbefales at prøve at strække hendes vågentid lidt? Hun er dog virkelig træt efter de 2 timer.
Karla er en glad, aktiv pige på 8,7 kg og 69 lang. Hun udvikler sig og er med motorisk.
Hilsen en mor og far, der glæder sig til lidt mere rytme og struktur 😀